11.gün (Oyuna devam)

 11. gün

Bugün en büyük problemi hallettim. Mouse kontrolünü istediğim gibi yapmaya çalışmak epey vaktimi aldı. Son 3-4 gündür uğraşmama değdi sonuca ulaştım. 

Tasarım olarak hızlı ilerlesem de kod bilgimi test etmeye, yeni şeyler öğrenmeye devam ediyorum. Bu yüzden biraz yavaş ilerliyor işler. Zaman şimdilik önceliğim değil, bir deadline koymadığım için duruma ne kadar iyi öğrenirsem o kadar iyi diye bakıyorum. 

Deadline koymadım ama tabi uzatmak da istemiyorum.  Karakterin detaylarını oluşturup odadan çıkarabilirsem ilk aşamayı geçmiş sayacağım.

Sırada bir sürü iş olsa da odadan çıkma hedefi milestone benim için. 



Sabah akşam oyundaki eksikleri ve problemleri düşünüp, ara ara da ya iyice öğrenip çok güzel şeyler yaparsam diye hayaller kuruyorum. Hayallerimden etrafımda bahsettiğimde "dur bakalım biraz ilerle de ondan sonra düşünürsün" diyecekleri için ( bazı tecrübelere göre haklılar:D ) planlarımı bu sefer fazla anlatmıyorum.  Bu yaptığım oyunu düzgünce bitirebilirsem, kafamda yapmak istediğim bir kaç tür ve senaryo oluşmaya başladı bile.

Bir de işin marketing kısmı var ki oyun işlerine devam edip etmeyeceğimi belirleyecek şey bu. Eğer bu alan sadece hobi olarak kalacaksa fazla uzun süre uğraşamam  muhtemelen ama eğer bir gelir elde edebilirsem, hem bu yaptığım oyunları geliştirebilir hem de yenilerini yapabilirim.

Bunun için de öncelikle patreon, gofundme gibi destek sitelerinde yer almaya karar verdim. Bu yazıları yayınlarsam eğer blogda bir köşeye linkleyeceğim.

Bir dahaki yazımda umarım karakteri çizmiş ve odadan çıkmış olurum da oyunun ve karakterin adının ne olacağını düşünmeye başlarım.

Şimdilik hoş çakalığn


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Oyun Yapmaya Nasıl Başladım

Eylül'de de Oyuna Devam