Oyun Yapmaya Nasıl Başladım

5. gün saat 02:49 

Çevremdekiler duymuştur illaki yıllardır "bir oyun yapmak istiyorum" cümlesi dilimden düşmüyordu. Kodlama işlerini pek sevmediğimden uzak durmaya çalışsam da her yerden önüme düşen bir şey nedense. 30 yaşından sonra üniversite maceramda + bu Covid zamanlarındaki boşluktan yararlanarak, biraz oyun işlerine girişmeye karar verdim.

Aslında öyle hemen olmuyor benim gibiler için bu işler. Her şeyi 39822 kere düşündüğüm için bi 10 yılı var bu isteğimin. Ancak öyle planlı da olmadı yani başlamam. Adventure oyunları övdüğümüz bi arkadaşım "Bu oyunları Adventure Game Studio ile yapıyorlar, hatta Blackwell Epiphany, Resonance, Shivah gibi bilinen oyunları da bu programla yaptılar" diyince beynimdeki paslı oyun çarkları hafifçe dönmeye başladı. Dur ya kurayım dedim ve normalde yarım ağızla söyleyeceğim ve yapmayacağım bu aktiviteyi gerçekleştirip hemen indirdim ve kurup kurcalamaya başladım.

Yılların tasarım ve illustrasyon birikimi, her çalıştığım yerde mecburiyetten göz ucuyla bakarak öğrendiğim kod bilgisi, ve üniversitede aldığım idl eğitimi belki biraz işe yaramış olacak ki bugün yani programı kurduğumda "yapamam ya ben bunu" dediğim şeyleri çözdüm.

Arkaplanlarını Samsung Note 8de çizdim, sonra dedim benim 5 yıl önce aldığım bir tabletcağızım vardı onu bir çıkartayım da kalanı Photoshopta çizeyim. Tablet ilk günki gibi duruyor gerçekten. Senede bir çıkarıp kullanırsan öyle oluyor tabi. Ama artık elimin altında olduğundan eminim biraz daha hızlanırım. Oyundan bir kaç ekran görüntüsü bırakacağım aşağıya. Artık bu sohbetin devamını gelişmeler oldukça getiririm. 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

11.gün (Oyuna devam)

Eylül'de de Oyuna Devam